پزشکی

سلامت و پزشکی

پزشکی

سلامت و پزشکی

علائم اعتماد به نفس پایین

علائم اعتماد به نفس پایین گرداوری شد

علائم اعتماد به نفس پایین

 

اعتماد به نفس باید در حد اعتدال وجود داشته باشد برخی از افراد هیچگونه توانایی خاصی ندارند اما از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستند که در برخی از مواقع همان اعتماد به نفس کاذب کار دستشان می دهد. اما در مقابل برخی از افراد وجود دارند که از توانایی بسیار بالایی برخوردار هستند اما اعتماد به نفس پایینی دارند و همین عامل منجربه جلوگیری از کامیابی و پیروزی آنها در زندگی خواهد شد.

برخی از نشانه ها و علائم ظاهری وجود دارد که نشان دهنده ی اعتماد به نفس پایین در افراد می باشد. گفتن کلمه ی ببخشید یا عذرخواهی کردن به هیچ عنوان ایراد به شمار نمی رود اما اینکه شما در یک روز بارها از دیگر عذرخواهی کنید نشان دهنده وجود یک مشکل در رفتار شما می باشد. آیا در تمامی موقعیت ها شما گناه کار بوده اید که اینگونه نیازمند ببخشش هستید؟ قطعا چنین نیست بنابراین برای افزای اعتماد به نفس تنها زمانی که نیاز است از کلمه ببخشید استفاده نمایید. زیرا تکرار کردن مداوم این کلمه به نوعی برای فرد مقابل آزاردهنده خواهد بود.

تلاش هایی که در طول یک زندگی برای موفق شدن خود انجام می دهید را دست کم نگیرید. هیچ گاه عاملی به نام شانس نمی تواند موفقیت یا عدم موفقیت را برای شما به همراه داشته باشد. تنها خود شما و میزان تلاش شما تعیین کننده خواهد بود. بنابراین هیچگاه از این کلمه که همه چیز بر مبنای شانس می باشد و شما خود بی تأثیر هستید استفاده نکنید. توانایی درونی خود را جدی بگیرید تا دیگران از شما سوء استفاده نکنند. این نشان دهنده ی عدم وجود اعتماد به نفس پایین در شما خواهد بود.

افرادی که اعتماد به نفس پایین دارند و در موقعیت های متنوع نمی توانند از حق خود دفاع کنند در حقیقت افرادی هستند که تنها به نظرات دیگران اهمیت می دهند. این نکته را به یاد داشته باشید که رد دنیای امروز هیچ فردی تماما به کارهای شما فکر نمی کند و دائما در زیر ذره بین قرار ندارید. هر فردی به فکر خوشحال بودن خود است ، بنابراین شما هم برای خوشحالی خود و احساس رضایت تلاش نمایید و از فکر کردن در رابطه با دیگران خودداری نمایید. اگر شما رفتار صحیح داشته باشید قطعا هیچ فردی از شما ناراضی نخواهد بود.

افراد با اعتماد به نفس پایین معمولا نمی توانند مخالفت خود را اعلام نمایند و در عین ناراضی بودن به موضوع رضایت می دهند. در حالی که یکی از علائم اعتماد به نفس بالا بیان کردن مستقیم و صریح در رابطه با نظرات خود شما می باشد. هر فردی آزاد است تا نظر و تحلیل خود را از یک موضوع یا یک موقعیت جدید بیان کند. همیشه موافق بودن یعنی بی توجهی به خود درون که قطعا با نارضایتی از خود همراه می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.