پزشکی

سلامت و پزشکی

پزشکی

سلامت و پزشکی

مقاربت در بارداری


مقاربت در بارداری گرداوری شد

مقاربت در بارداری

 

بسیاری از پزشکان مقاربت در بارداری را منع می کنند ، اما آیا این کار واقعا مانعی برای داشتن یک نوزاد سالم می باشد؟ قطعا مقاربت در بارداری مشکلی برای روند بارداری و جنین به وجود نخواهد آورد زیرا جنین در داخل رحم و مایع آمنیوتیک به صورت محافظت شده ای قرار دارد که هیچگونه مشکلی برای او به همراه نخواهد داشت ، اما در برخی از مواقع این نوع نزدیکی باید با احتیاط صورت پذیرد یا به صورت کلی منع شود ، زیرا خطراتی برای مادر باردار و جنین داخل رحم او به همراه خواهد داشت.

برخی از زنان دوران بارداری خود را با درد و ناراحتی و مشکلات زیادی پشت سر می گذارند. برخی از آنها روزها و ماهها با خطر سقط همراه هستند و نمی توانند کوچکترین تغییراتی را در وضعیت خود اعمال کنند. برخی از آنها دهانه ی رحم کوتاهی دارند که هر لحظه احتمال باز شدن آن وجود دارد. بنابراین در چنین شرایطی مقاربت بسیار خطرناک می باشد و قطعا با خطراتی برای جنین همراه خواهد بود. زمانی که همسر از شرایط بارداری خانم خود اطلاع داشته باشد از داشتن رابطه جنسی با همسر خودداری خواهد کرد.

در صورتی که پزشک هیچ مشکلی را در جسم شما مشاهده نمی کند و داشتن مقاربت را مانعی برای سلامت جنین نداند ، این کار مانعی ندارد ، اما حتما با استفاده از کاندوم به رابطه جنسی خود بپردازید. زیرا نبود کاندوم می تواند با انتقال بیماری های جنسی همراه باشد و همین عامل خود می تواند تهدیدی برای سلامت مادر و جنین باشد. تنها راه پیشگیری که می تواند از بیماری های مقاربتی به خوبی پیشگیری کند استفاده از روش مکانیکی به نام کاندوم خواهد بود. تا حد امکان در این دوران از رابطه ی مقعدی خودداری کنید زیرا با خطراتی برای مادر باردار همراه می باشد.

به هفته های بارداری خود دقت داشته باشید. معمولا خانم هایی که در هفته های بالاتر از شانزده هفته به سر می برند نمی توانند در وضعیت های گوناگونی برای مقاربت در بارداری قرار گیرند ، زیرا وضعیت های مختلف منجربه فشار بر روی رحم و خونرسانی به جنین می شود. تنها وضعیت برای آنها روبه بالا و یا وضعیت خوابیدن به پهلو می باشد. با رعایت نکات ذکر شده مقاربت در بارداری هیچ مانعی نداشته و در مواردی که بارداری روند خوبی را سپری می کند بلامانع خواهد بود.

 

مطالب مرتبط:

یبوست بارداری

 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.