پزشکی

سلامت و پزشکی

پزشکی

سلامت و پزشکی

علائم مربوط به سرطان لوزالمعده


علائم مربوط به سرطان لوزالمعده گرداوری شد

علائم مربوط به سرطان لوزالمعده

 

لوزالمعده در حقیقت همان پانکراس می باشد. سرطان لوزالمعده یکی از سرطان های مهم با علائم مشخص بوده که تشخیص بیماری را با سرعت بیشتری به اتمام می رساند. بیماری که مبتلا به این بیماری می باشد معمولا با چند علامت خاص قابل تشخیص می باشد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد.

سرطان لوزالمعده در ابتدا علائم مربوط به بیماری های خونی را از خود نشان خواهد داد. یعنی بیماری که سرطان لوزالمعده دارد با علائمی از جمله زردی بدن همراه می باشد. این موضوع نشان دهنده ی مشکل در گردش خون و همچنین تجمع مواد دفعی در بدن می باشد. پس از آن در مرحله ی بعدی دردهای شدید شکمی دقیقا در همان منطقه ای رخ خواهد داد که پانکراس در آن قرار دارد. شاید این درد تا حدی پیشرفته شده باشد که بتواند به اعصاب مربوط به کمر نیز فشار وارد آورد و از این طریق کمر دردهای خفیفی را با خود به همراه داشته باشد.

به دلیل تجمع مواد دفعی قطعا از نظر دفع فرد با مشکلاتی مواجه خواهد شد.افراد مبتلا به سرطان لوزالمعده به خوبی فرق بین دفع عادی و غیر عادی خود را تشخیص خواهند داد. در این افراد ادرار تیره تر و همچنین مدفوع هم به نوعی چرب تر از حد معمولی مشاهده می شود. در حالت های شدید ممکن است که به دلیل فشار زیاد بر روی پانکراس تورم و التهابی در آن نواحی به وقوع بپیوندد. در صورتی که این علائم به همراه تغییر در وضعیت غذا خوردن و کاهش وزن بسیار سریع همراه باشد به احتمال زیاد مشکلی در لوزالمعده هشدار می دهد.

با مراجعه به پزشک می توانید بیماری خود را با سرعت بیشتری به مرحله ی تشخیص و درمان برسانید. پزشک در ابتدا شرح حال می پرسد پس با دقت به سؤالات او پاسخ دهید. سرطان لوزالمعده در تشخیص زودهنگام به درمان نیز منتهی خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.