پزشکی

سلامت و پزشکی

پزشکی

سلامت و پزشکی

ریزش مو زنان


علل مهم در ریزش مو زنان گرداوری شد

علل مهم در ریزش مو زنان

 

بارداری یکی از مهم ترین دوران زندگی در زنان محسوب می شود اما یکی از عوارض همین دوران ریزش مو در زنان می باشد. معمولا پس از زایمان و با برگشت حالت عادی و تنظیم هورمون های زنانه ، این حالت به صورت کامل از بین خواهد رفت. پس تغییرات هورمونی در زنان یکی از علل ریزش موی زنان محسوب می شود که باید نسبت به آن توجه داشته باشید و برای تنظیم هورمون های خود به پزشک زنان مراجعه نمایید.

کم کار شدن و یا پر کار شدن یکی از مهم ترین غده های بدن به نام تیروئید به دلیل خواص شیمیایی متنوع خود می تواند بر روی سیستم بدن اثرگذار باشد. ریزش مو زنان به دلیل این تغییرات شیمیایی رخ می دهد که با مراجعه به پزشک متخصص غدد و درمان مناسب این علت نیز برطرف خواهد شد و پس از گذشت یک مدت زمان نسبتا طولانی سیستم بدن به حالت نرمال خود باز خواهد گشت.

ریزش مو زنان معمولا به دلیل استفاده از انواع وسایل شیمیایی و رنگ ها و روش های متنوع برای زیبایی مو نیز اتفاق خواهد افتاد که تنها روش مؤثر برای درمان ، خودداری از تغییر در شکل طبیعی موها می باشد. معمولا حرارت بالای اتوی مو یا سشوار ، رنگ های شیمایی ، اکسیدان ها و . . . همه و همه بر سلامت موها اثرگذار می باشند.

استرس را کنار بگذارید. خانم ها نسبت به آقایان از استرس و اضطراب بیشتری برخوردار هستند ، اما این افراد به راحتی می توانند با استرس خود مقابله کنند و آنها را از بین ببرند. استرس اضافی برای بدن یک سم به شمار می رود و ابتلا به انواع بیماری های خود ایمنی ، همچنین ریزش مو زنان را در پی خواهد داشت. با روش های مدیتیشن و استفاده از دمنوش های طبیعی ریتم بدن خود را به حالت عادی باز گردانید.

 

علل مهم در ریزش مو زنان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.