پزشکی

سلامت و پزشکی

پزشکی

سلامت و پزشکی

استفراغ را در خانه درمان کنید

استفراغ را در خانه درمان کنید

استفراغ را در خانه درمان کنید

 

چگونه از استفراغ به طور طبیعی جلوگیری کرده و حال فرد مبتلا را بهتر کنیم؟ در ادامه به برخی از بهترین داروهای خانگی برای کاهش استفراغ و از بین بردن حالت تهوع اشاره خواهیم کرد. بسیاری از این روش ها با پژوهش های علمی آرمایش شده و مورد تایید است.

 

روش های کاهش استفراغ در خانه

زنجبیل

زنجبیل کاربردهای بسیاری دارد. یکی از بهترین این خواص، کمک به کاهش حالت تهوع است. این ماده به بیماری های معده و ناراحتی های آن خاتمه می دهد. زنجبیل ضد اسپاسم است که می تواند به از بین بردن اسپاسم معده که در استفراغ موثر است کمک کند. زنجبیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی نیز دارد.

بسیاری از مطالعات تایید کرده اند که زنجبیل می تواند به متوقف کردن تهوع و استفراغ منجر شود. مجله The British Journal of Anaesthesia مطالعات بسیاری را بر روی این خاصیت زنجبیل انجام داده است و دریافتند که زنجبیل در اندازه متوکلوپرامید موثر بود. متوکلوپرامید اغلب به بیماران برای کاهش حالت تهوع تجویز می شود.

زنجبیل همچنین در درمان حالت تهوع هایی که بر اثر حرکت ایجاد می شود موثر است. زنجبیل با تولید دیمن هیدرینات در کاهش این نوع از تهوع تجویز می شود.

در مطالعه ای که در مجله زنان و زایمان منتشر شد گزارش شده است که زنانی که در دوران بارداری حالت تهوع دارند پس از استفاده از زنجبیل به مدت ۴ روز کاهش قابل توجهی در استفراغ را تجربه کردند.

شما می توانید ریشه زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل را به در چای ریخته و استفاده کنید. اما اگر از پودر زنجبیل استفاده می کنید به دلیل غلظت بیشتر میزان استفاده را به یک چهارم نسبت به زنجبیل تازه تقلیل دهید.

برای تهیه چای زنجبیل، حدود ۱-۲ اینچ از ریشه زنجبیل را تکه تکه یا رنده کنید و به مدت ۱۰ دقیقه در آب جوش با درب بسته دم کنید. این کار تمام خواص ماده را دورن خود نگه می دارد. برای مصرف آن نیز با یک جرعه کوچک شروع کنید تا معده آمادگی لازم را کسب کند.

متناوبا، شما می توانید یک تکه از زنجبیل خام برش داده شده را به همراه مقداری عسل بجوید. همچنین اگر حالت تهوع سختی دارید قطعه ای از آن را دورن دهان نگه دارید.

نعناع

نعنا گیاه تسکین دهنده معده است و در رفع احساس تهوع و جلوگیری از استفراغ موثر است. مطالعات مختلف بر روی عرق نعنا نشان داده است که عصاره این گیاه می تواند در کاهش استفراغ در بیمارانی که جراحی شده یا تحت شیمی درمانی قرار دارند موثر باشد.

مجله علوم پزشکی Ecancer گزارش داد که کاهش قابل توجهی در شدت و تعداد دفعات استفراغ در زمانی که بیمار کپسول روغن نعناع را می خورد مشاهده شده است.

استنشاق روغن نعناع همچنین می تواند برای کاهش احساس تهوع کمک کننده باشد. به عنوان مثال، در یک مطالعه که بر روی زنان باردار انجام شد نشان ذاد که خوردن دوبار در روز از ترکیب عرق نعنا و اسانس اسطوخودوس قبل از خواب می تواند موجب کاهش تهوع و استفراغ در روز سوم شده به طوری که زنان در این روز پرنشاط تر و پر انرژی تر هستند.

بهترین روش استفاده از نعنا پاره کردن برگ های تازه این گیاه و ریختن آن در یک قوری آب جوش است. بعد از این کار در قوری را بسته و اجازه دهید برگ ها در آب جوش نشست کند. شما می توانید از روغن نعنا در هر نوشیدنی دیگری نیز استفاده کنید.

دارچین

مشابه زنجبیل، ثابت شده است که دارچین نیز اثر ضد اسپاسم و ضد تهوع دارد. این ماده همچنین می تواند حالت استفراغ را در زنانی که در دوران قاعدگی به تهوع مبتلا می شوند را کاهش دهد.

ریختن یک قاشق چای خوری پودر دارچین یا چند چوب دارچین در یک فنجان آب جوش تمام خواص ذکر شده را در اختیارتان قرار می دهد.

آب برنج

آب برنج برای درخشنده کردن موها بسیار مفید است اما این ماده در کاهش تعداد دفعات استفراغ نیز کمک کننده است. این خاصیت به دلیل آن است که آب برنج حاوی کربوهیدرات پیچیده است. برای اثر بخشی بیش تر بهتر است برنج سفید را که راحت الهضم است را به نسبت ۳ به ۱ در آب ریخته و ۲۰ دقیقه بجوشانید سپس مایع را در فشار قرار داده به طوری که برنج کاملا له شود. آب این محلول برای حالت تهوع بسیار خوب است.

میخک

میخک دارای خواص بسیاری است که یکی از آن ها استراحت دادن به دستگاه گوارش و جلوگیری از استفراغ است. برای بهرمندی از این گیاه چند عدد میخک را در یک فنجان آب جوش ریخته و ۵ دقیقه دم کنید. اگر میخک در دسترس نیست از اسانس آن در نوشیدنی های مختلف استفاده کنید.

رازیانه و زیره

زیره سیاه دارای مزایای بسیاری است. از طرفی رازیانه نیز برای از بین بردن گرفتگی معده و سوء هاضمه و نفخ موثر است. برخی از افراد دانه رازیانه و زیره را برای از بین بردن تهوع نیز استفاده می کنند. گرچه هیچ مطالعه علمی بر روی این خاصیت انجام نشده اما به صورت تجربی ثابت شده است که این دو گیاه یکی از درمان های خانگی استفراغ هستند.

برای تهیه چای رازیانه، یک قاشق غذاخوری دانه رازیانه خرد شده را در یک فنجان آب جوش بریزید و ده دقیقه صبر کنید. قبل از نوشیدن دانه ها را درون آب فشار دهید. از این محلول دوبار در روز استفاده کنید.

برای تهیه چای زیره، یک قاشق چای خوری دانه زیره سبز را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و این بار ۵ دقیقه صبر کنید سپس زیره ها را درون آب فشار دهید و نوش جان کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.